Лекарският съюз отново критикува санкциите заради недоволство на пациентите
12:06, 19 юни 15
25
644
Шрифт:
Според съсловната организация това създава предпоставки за напрежение между лекари и пациенти.
„С въвеждането на условия за санкции въз основа на субективни усещания и налагане на термина "неудовлетвореност" като условие за прекратяване на договорните отношения между изпълнители на медицинска помощ и НЗОК, поставя закона в правото му да погазва договорния процес по НРД“, смятат от БЛС.
Те припомнят, че са изразили несъгласието си с промяната, и добавят, че днес отново ще изпратят доводите си до парламентарната здравна комисия и министър Петър Москов.
"Текстът вменява задължение на управителя на НЗОК да проучва удовлетвореността на пациентите от оказаната медицинска помощ, от лекарствените продукти, даже и от медицинските изделия. По нататък – в чл. 59, с императивна разпоредба, се задължава директорът на съответната РЗОК да санкционира лечебно заведение, което е "прегрешило", според субективното мнение на няколко пациенти, и това прегрешение се е превърнало в " системна неудовлетвореност" - и то по методика, която към момента не е известна и се предвижда да бъде приета с подзаконов нормативен акт“, се казва в позицията на БЛС.
Според тях неудовлетвореността, като субективна категория, не може да се използва като нормативна база за санкция. Те допускат, че тя може да бъде и преднамерена, повлияна или стимулирана от различни външни фактори – напр. от конкуренцията.
Последни новини

А1 приема предварителни поръчки за най-новите продукти на Apple
20:34, 12 сеп 25 / А1
Умен старт на новия семестър – водещи смартфони с 0% лихва на лизинг от А1
19:02, 11 сеп 25 / А1
Най-новите продукти на Apple – скоро в А1
18:28, 10 сеп 25 / А1
Добави коментар