Националният омбудсман подкрепя колегата си от Шумен в битката с КЕВР
08:08, 15 ное 15
25
619
Шрифт:
Преди повече от два месеца шуменци започват да се оплакват, че след повреда на електромерите от “Енерго Про” им начисляват ненормално високи сметки за ток, в периода, когато уредът се ремонтира.
След дефект на електромера, който е собственост на електроразпределителното дружество, консумираната електроенергия се изчислява като една трета от максималния ток на средството за търговско измерване при всекидневно осемчасово ползване на електрическа енергия (за битови клиенти) и десетчасово напрежение (за небитови клиенти). Така има случаи при които от 3 лева на месец за стълбищно осветление хората получават сметки за по 100 лева.
В началото на септември ситуацията ескалира, жалбите до омбудсмана на Шумен Иван Капралов зачестяват и той пише писмо до КЕВР с искане да преразгледа формулата за начисляване на консумиран ток при повреден и свален за ремонт електромер. “Минаха повече от два месеца, но отговор от комисията няма. Започнах да получавам писма със същите оплаквания от Варна и Велики Преслав”, коментира Иван Капралов. Така изправен пред стената от мълчание на държавния орган Капралов се обръща за подкрепа и помощ към националния обществен посредник Мая Манолова. От канцеларията на Манолова пращат отговор до шуменския омбудсман, че ще работят и съдействат за разрешаване на проблема.
Последни новини

А1 приема предварителни поръчки за най-новите продукти на Apple
20:34, 12 сеп 25 / А1
Емил Кошлуков към СЕМ: "Спрете фарса!"
10:05, 12 сеп 25 / Idealisti
Умен старт на новия семестър – водещи смартфони с 0% лихва на лизинг от А1
19:02, 11 сеп 25 / А1
Добави коментар