Общините във Велико Търново могат да се включат в кампанията за устойчива градска мобилност
15:55, 12 сеп 16
25
537
Шрифт:
Основна цел на кампанията е да провокира местните власти в Европа да въведат и насърчат мерки за устойчив транспорт и да информират за въздействието на различните начини за придвижване върху околната среда. На общините-участници се предоставя възможността да се състезават за голямата награда за град с най-добри постижения, насочени към въвеждането на постоянни мерки за устойчив градски транспорт.
В рамките на кампанията, заявилите интерес общини представят градовете си като определят зони, предназначени само за пешеходци, велосипедисти и градски транспорт за цял ден. До момента 20 български града са регистрирали своето участие в кампанията, като два от тях са Велико Търново и Стражица.
Мотото на кампанията за 2016 г. е „Умно придвижване. Силна икономика“. Фокусът е върху инициативите за ограничаване на автомобилния транспорт в градовете, икономическите ползи за хората, бизнеса и обществото. Ето защо ЕК насърчава популяризирането на темата за устойчива градска мобилност не само сред местните власти, но и сред други заинтересовани страни. Тя приканва общините, неправителствения сектор, академичните институции, бизнеса, училищата и публичните институции да регистрират свои инициативи за насърчаване на екологосъобразни модели на придвижване.
Вход за онлайн регистрация, тематични указания, полезна информация и разнообразие от инструменти за комуникация са публикувани на сайта на МОСВ.
Последни новини

А1 приема предварителни поръчки за най-новите продукти на Apple
20:34, 12 сеп 25 / А1
Умен старт на новия семестър – водещи смартфони с 0% лихва на лизинг от А1
19:02, 11 сеп 25 / А1
Най-новите продукти на Apple – скоро в А1
18:28, 10 сеп 25 / А1
Добави коментар